Dünya Uluslararası Tüketiciler Örgütü’nün bir parçası olan InfoCons, vatandaşların her ülkedeki acil durum/ faydalı numaralara şeffaf ve kolay erişimi için Avrupa Küresel Hareketlilik Projesi’ni (www.consumers-protection.org) başlattı. Bu girişim, küresel dijitalleşme bağlamında bilgiye erişimi birleştiren ilk uluslararası girişimdir.
Küresel vatandaş hareketliliği bağlamında, vatandaşlara hizmet sunan kurumlara ait bilgilerin teknoloji ile, acil durum sırasında doğru, direkt, hızlı, şeffaf ve kolay erişime sahip olması gerekmektedir.
Birleşmiş Milletler ve Vatandaş Hakları Sözleşmesi’nin yanı sıra bilgi ve şikayetlere şeffaf erişime ilişkin uluslararası ve Avrupa düzenlemelerine uygun olarak, Uluslararası Tüketici Koruma Programı tüm dünyadaki vatandaşlara doğru, direkt, hızlı ve şeffaf bilgiye erişim sağlamaktadır.
Uluslararası Bilgilendirme Programı, tüm vatandaşları bilgilendirmek ve onların sorunlarını çözmek için kamu kurumlarıyla sınırsız erişim sağlar. Program, sadece kendi ülkesinin vatandaşlarına yönelik değildir. Aynı zamanda, turistik amaçlarla mesleki faaliyetlerini yürütmek için transit geçiş yapanlar için de geçerlidir.
Vatandaşlar bu proje ile QR kod okutarak, bir ülkedeki acil durum numaralarına çeşitli arama motorlarından arama yapmaya gerek kalmadan doğrudan cep telefonlarından ulaşma imkanına sahip olur, bu sayede acil durumlar için kolay ve hızlı bilgiye erişmiş olur.
Birleşmiş Milletler Şeffaflık ve Bilgilendirme Hedefleri uyarınca kurum/kuruluşlar/şirketler, resmî web sitesi www.consumers-protection.org’a, her kıta ve ülkeye ait bölümlere doğrudan erişim için Tek Bilgi Plakasını (iki formatta) listeleyebilir. (Havaalanları, tren istasyonları, kamu kurumları, belediye başkanları, eğitim kurumları, üniversiteler, oteller, restoranlar, şirketler taksi, mağazalar, süpermarketler, eczaneler, hastaneler vb.)