VRP4Youth: Gençler İçin Sanal Gerçeklik ve Hızlı Prototiplemenin Yenilikçi Entegrasyonu
Tür: Erasmus+ Gençlik
Proje Numarası: 2022-1-TR01-KA220-YOU-000089257
Süre: 2022–2024
Rol: Ortak
Proje, 2019-2027 AB Gençlik Stratejisi doğrultusunda sanal gerçeklik (VR) ve hızlı prototipleme (RP) gibi Endüstri 4.0’ın ikonik uygulamalarını kullanabilen genç girişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Projenin temel hedefi, yeni nesil teknolojilere ilişkin yetkinlikleri örgün eğitim süreçlerinde edinme imkânı bulamayan işsiz gençlere VR ve RP becerileri kazandırmak ve bu iki teknolojiyi tasarım ve üretim süreçlerinde entegre şekilde kullanma yeteneği sağlamaktır.
Bu yönüyle proje, “gençlik çalışmalarının kalitesinin, yenilikçiliğinin ve tanınırlığının artırılması” önceliğini doğrudan desteklemektedir. Proje kapsamında ileri düzey bilgi ve teknolojinin tasarım ve üretim süreçlerine entegrasyonunun hızlandırılması hedeflenmektedir. Kültürlerarası öğrenme yaklaşımıyla işsiz gençlerin öğrenme motivasyonunu artırmak da projenin önemli amaçları arasındadır.
Proje, teorik eğitim ile ilgili sektörlerin ihtiyaç duyduğu beceri ve yetkinlikler arasındaki farkı kapatmayı hedeflemektedir. VR ve RP teknolojilerinin yaygınlaşmasıyla ortaya çıkacak kazanımlar, Türkiye ve Avrupa’daki diğer girişimlerin işsiz gençlerin becerilerini geliştirmeye odaklanmasını hedeflemiştir. Bu kapsamda proje amaçlarına ulaşmak için çeşitli atölye çalışmaları ve eğitim seminerleri düzenlenmiştir.
Projenin süresi 24 aydır ve Türkiye ortakları Gazi Üniversitesi ile Akademisyenler Birliği Derneği’dir. Avrupa ortakları ise KTH Royal Institute of Technology (İsveç), GoDESK S.R.L. (İtalya) ve Instituto Politecnico Do Porto’dur (Portekiz).